תפריט נגישות

רב"ט אברהם ברטו סילוק ז"ל

אברהם סילוק
בן 19 בנפלו
בן עליה ומאיר
נולד במרוקו
בתשט"ו, 1954
התגורר ביבנה
התגייס ב-מאי 1973
שרת בחיל התותחנים גדוד נמר
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תל פארס
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: יבנה
חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 4.
הותיר: הורים ושבעה אחים ואחיות

קורות חיים

אברהם סילוק, בן מאיר ואליה, נולד בשנת 1954. הבן השביעי במשפחה בת 8 נפשות. חצי שנה לאחר לידתו עלתה המשפחה ממרוקו לארץ ישראל והתגוררה בעיירה אופקים עד שנת 1966. אברהם למד בבית-הספר היסודי "מורשה" עד לכיתה ו'.

בשנת 1966 עברה המשפחה ליבנה ושם סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "ביאליק" ובתיכון יבנה. התחביבים האהובים עליו הם: איסוף מטבעות מתקופות שונות וכסף זר, הוא רקד בלהקת ג'ז מתנ"ס יבנה והיה לאחד הרקדנים בלהקה אשר צפו לו עתיד בתחום זה. רצונו היה להתגייס לאחת מהלהקות הצבאיות, אבל במיון מוקדם לא הצליח בכך. בתום לימודיו יצא לעזור להוריו בחנות המכלת שהיתה ברשותם עד לגיוסו הצבאי.

במאי 73 התגייס לחיל התותחנים, ועבר קורס קשר בבה"ד 7 בהצלחה. חודש לאחר סיום הקורס עלה לרמת-הגולן במסגרת אחזקת הקו אשר משם לא חזר!

מלחמת יום הכיפורים הנוראה תפסה אותו בזמן קצר לאחר גיוסו (סה"כ 5 חודשים בצבא). כקשר בגדוד "נמר" 405 ב"סוללת בועז" ובמוצ"ש 6.10.73 לאחר יום של לחימה הופתעו ע"י טנקים סורים אשר הגיעו עד לדרום הרמה ב"תל פארס" שם הייתה ממוקמת "סוללת בועז", ובהפגזה ישירה של הסורים על זלדת פיקוד הקשר, מצא את מותו כשפיקד על אותה לחימה כקשר.

אברהם סילוק ז"ל השאיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות ואת חברתו תמר שהיו ביחד כ-3 שנים לפני גיוסו הצבאי.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה