תפריט נגישות

רב"ט חגי טרפוצ'ניק ז"ל

חגי טרפוצ'ניק
בן 19 בנפלו
בן חדוה ויעקב
נולד בבת ים
בח' בתשרי תשל"ה, 24/9/1974
התגורר ביבנה
התגייס ב-28/1/93
שרת בחיל הקשר והתקשוב, חיל כללי ממר"מ 9540
נפל בעת שירותו
בי"ח באייר תשנ"ג, 9/5/1993
מקום נפילה: יבנה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: בן זכאי
הותיר: הורים, שני אחים - דורון ועמית ואחות שנולדה לאחר מותו ונושאת את שמו - חגית

קורות חיים

נולד ביום כיפורים בבי"ח תל-השומר. בגיל 3 עבר עם הוריו לקיבוץ חפציבה בעמק יזרעאל שבו אובחן לראשונה ליקוי השמיעה שלו. למרות הליקוי ובעזרת שיעורי דיבור למד בבית ספר רגיל והפגין הישגים מעל הממוצע. בגיל 9 החל לעסוק בתכנות מחשבים בתחילה על מחשב ספקטרום ואח"כ על מחשבי IBM PC.

מיד בהתחלה התבלט בכושר התכנות וניתוח הבעיות. זכה בפרס על פיצוח כל החידות במבצע מחשבת, זכה בפרס על הצעת תכנית מקורית ללימוד במחשב.

בתיכון למד במגמת אלקטרוניקה ומחשבים וסיים בציונים טובים גם במקצועות העיוניים וההומניים בהם היה לו קושי בשמיעת המורה בשיעורים.

עם אביו חלק את אהבתו למחשבים ומכוניות בבית היה לו תמיד מחשב מן השורה הראשונה עם כל השכלולים ולאחר קבלת הרשיון נהג בכשרון ואחריות במכונית BXGTI.

לאחר התיכון עבד במרכז למיפוי ישראל בו למד בזמן שיא הפעלת תחנות עבודה SUN ושפות תכנות חדשות ומורכבות. תוך 5 חודשי עבודה הצליח בכשרון והתמדה לבנות תכנית מורכבת לפתרון בעיית הכיסוי האווירי ותכנון טיסות הצילום.

למרות מגבלת השמיעה התנדב לצה"ל והתקבל לממר"ם לאחר מבחן בו הצליח.

בממר"ם מרכז המחשבים של צה"ל (הגדול והמשוכלל בישראל ובאיזור) החל לעסוק בהתקנת המשרד הממוחשב ולמרות הזמן הקצר שבו עסק בנושא כבר הספיק לפתח שכלול שבו משתמשים ביחידה עד היום.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה