תפריט נגישות

סמ"ר שחר נבון ז"ל

שחר נבון
בן 25 בנפלו
בן סמדר וגיורא
נולד בירושלים
בז' באייר תשמ"ב, 29/4/1982
התגורר ביבנה
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בתשרי תשס"ח, 19/9/2007
מקום קבורה: יבנה - חלקה צבאית
חלקה: 2, שורה: 1, קבר: 4.
הותיר: הורים, אח - זיו ואחות - אור

קורות חיים

שחר, בן סמדר וגיורא, נולד ביום ז' באייר תשמ"ב (29 אפריל 1982) בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

את ילדותו עשה שחר בשכונת נווה יעקב ובשכונת פסגת זאב לשם עבר לגור עם משפחתו. בשנת 1991 עבר עם משפחתו לשכונה המשטרתית ביבנה. שחר סיים את לימודיו בבית הספר היסודי רמות וייצמן המשיך בלימודיו התיכוניים בבית הספר התיכון גינסבורג האורן שם סיים מגמת סוציולוגיה וקרימינולוגיה.

תחביביו כילד וכנער היו משחקי מבוכים ודרקונים, לימודי אומנויות הלחימה והגנה עצמית וציור אך האהבה הגדולה היתה הנגינה בגיטרה. שחר בלט במיוחד במסיבות בית הספר בהן לקח חלק כשחקן, זמר ונגן גיטרה. לגיטרה היה מקום חשוב בחייו והוא בילה שעות רבות בפריטה עליה, התחום האהוב עליו היה פריטה ספרדית קלאסית. לפני השרות סיים קורס ברמנים של "זמן אמיתי".

שחר התגייס לצה"ל בנובמבר ליחידת דובדבן שם סיים הכשרה ראשונית וטירונות ולאחר שמונה חדשים עזב לטובת יחידה 890 של הצנחנים. הוא שירת בפלוגת החוד של הגדוד ויצא לקורס פיקודי - מכ"ים. שירת כמפקד והדריך כיתת לוחמים במסלול ההכשרה שלהם, תפקידו האחרון היה סמ"ר על תקן קצונה כקצין הדרכה של הגדוד.

לאחר השרות הצבאי עבד כמה חדשים בפרויקט "אומץ" בבית הספר גינסבורג האלון ביבנה שם הפך למודל לחיקוי ולאחר מכן ירד לאילת לתקופה של שנתיים שם עבד כברמן, הים ואילת במיוחד היו אהבת חייו.

באוקטובר 2006 החל את לימודי המשפטים במכללה למינהל, היה בין הבולטים במסלול בזכות כישרונו הרטורי ויכולות המנהיגות שלו אשר הציבו אותו כמועמד ריאלי להיבחר לנציג מסלול שנה א'.

שחר לא הספיק להיבחר - ב-22 מרץ במהלך שרות המילואים שלו נפגע בתאונת דרכים כאשר הוא בדרכו לבסיס. שחר לא ויתר ולמרות הפגיעה הקשה בראש ובגפיים, נלחם ששה חדשים והגיע עד לרמה של שיקום בבית החולים תל השומר. לאחר ניתוח בראשו ב-2 בספטמבר 2007 הורע מצבו ולאחר שבועיים בטיפול נמרץ הוכרע.

שחר נפטר ב-ז בתשרי התשס"ח (19 ספטמבר 2007). הניח אחריו הורים סמדר וגיורא, אח זיו ואחות אור.

לכל אורך התקופה הזו של מלחמה לחיים הקיפו אותו ואת בני משפחתו משפחת גדוד "שועלי מרום" החל מהמג"ד אל"מ משה אור, המ"פ רס"ן עמרם שינדלר, המ"מים סרן גיא אהרון ורפי בכר שהפכו למשפחה שנייה לבני משפחתו של שחר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה