תפריט נגישות

טוראי ליאור דוידי ז"ל

ליאור דוידי
בן 19 בנפלו
בן נעמי ויהודה
נולד ביבנה
בי"ח באדר ב' תשל"ג, 22/3/1973
התגייס ב-דצמבר 1991
שרת בחטיבת הנח"ל בא"ח 933
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ו בתמוז תשנ"ב, 27/7/1992
מקום נפילה: נחל יהודיה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: יבנה
חלקה: 1, שורה: 5, קבר: 2.
הותיר: הורים, שני אחים - יוסף, רונן ושתי אחיות - שרית, מור

קורות חיים

בן נעמי ויהודה. נולד ביום י"ח באדר ב' תשל"ג (22.3.1973) ביבנה. כאן למד בבית-הספר היסודי 'ביאליק' ובחטיבת-הביניים 'גינסבורג'. אחרי-כן סיים את לימודיו התיכוניים בישיבת 'כפר הרא"ה' במגמה הריאלית. ליאור היה תלמיד מצטיין בבית-הספר היסודי. גם בישיבת 'כפר הרא"ה' התבלט והיה אהוד על מוריו ועל חבריו. היה חברותי מאוד והרבה לפעול ולהתנדב בכל מסגרת שהיה חבר בה, לרבות בסניף מגן-דוד-אדום בחדרה.

ליאור הצטרף לגרעין נח"ל של תנועת בני עקיבא, לקיבוץ חפץ חיים. וכך מתאר אותו מרכז המשק, משה ברוקנטל: "מהר מאוד הוא בלט כדמות מרכזית בגרעין וחבריו מינוהו מזכיר הגרעין. בקיבוץ התחבב מאוד על הנוער והקדיש זמן רב לפעילויות רבות למענו". ליאור היה עמוד-התווך במשפחתו והיווה עבורה משענת איתנה. כל עשייה בבית היתה כרוכה בהתייעצות עימו ובהשתתפותו הפעילה.

בשלהי דצמבר 1991 גויס ליאור לצה"ל יחד עם חבריו והצטרף לחיל-הנח"ל. לאחר תקופת של"ת בקיבוץ חפץ חיים, התחיל את הטירונות. הוא התעקש להעלות את הפרופיל הרפואי שנקבע לו בלשכת הגיוס, על-מנת להצטרף ליחידה הלוחמת של הנח"ל והדבר אמנם עלה בידו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "ליאור מצא את מותו בעת טיול בארץ אותה אהב. בנכם ליאור היה מהחיילים המובילים כמחלקתו. לקח על עצמו תפקידים ומשימות חברתיות תוך שהוא משקיע זמן ואהבה בטיפול בבעיות הגרעין בתוקף תפקידו כמזכיר גרעין".

ביום כ"ו בתמוז תשנ"ב (27.7.1992) נפל ליאור בעת מילוי תפקידו עת התנדב ללוות קבוצת מטיילים באזור רמת הגולן והובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית של בית-העלמין ביבנה. השאיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות- שרית, יוסף, רונן ומור.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה