תפריט נגישות

סמ"ר שחר נבון ז"ל

דברים לזכרו

הספד לשחר / אבא גיגי

אלבום תמונות

שחר, בני הבכור

אני עומד מעל קברך ומסרב להאמין שאתה לא עימנו.
זה בניגוד לחוקי הטבע ובלתי נתפס, כשאבא אומר קדיש על בנו, ובמיוחד בן בכור, ששימש מודל לחיקוי לזיו ואור, אחיו הקטנים.
לאורך כל חייך היית מזהו מיוחד ואחר, עם רצונות משלך, המון עצמאות ותמיד עם המון רצון לעזרה לזולתך ונתינה אין-סופית.
תמיד תעמוד לנגד עיני תמונתך כתינוק, שיושב על מעקה ביתנו הראשון בירושלים וממתין לי שאקח אותך לטיול על הכתפיים - אך הכי חשוב, בטבע, כי לאורך כל חייך היית צריך את המרחבים והנוף. כציפור דרור.
כבן בכור במשפחתנו תמיד תפקדת כגבר השני בבית. מסור לסבתא, לאמא, לאחיך ואחותך, תוך גילוי אחריות ומסירות עד בלי קץ.
עם התבגרותך גיליתי, כי יש לי אכן ילד מיוחד, וזאת לא סתם מליצה. המושג של נתינה, עזרה, אחריות היו נר לרגליך, ועל כך הייתי - ועד היום - אני גאה.
מעולם לא ויתרת לעצמך ותמיד היתה חשובה לך הנתינה האין-סופית. זכורה לי התקופה בה כל המשפחה היתה מגיעה לבסיסים הרחוקים בהם שירתת, עם מזון וצ'ופרים עבורך. אבל, אתה, כמנהגך, קודם דאגת לחבריך לצוות, לפלוגה.
כל כך הייתי גאה בך שבחרת ללמוד משפטים, כי עבורך המושג צדק היה חלק מהווייתך היום-יומית. היית חוזר מלימודיך קורן מאושר, ואני הרגשתי, שאכן בחרת במקצוע ש"תפור" לאופייך.
במהלך חצי השנה האחרונה התמודדת בגבורה ובחוסן בתאונה שעברת, וראיתי את המאמץ האין-סופי שלך. לא ויתרת לעצמך על שום טיפול, וגרמת לאמא, לזיו, לאור, לי ולסבתא אושר, כשהבנו שהנה גם כאן ניצחת.
חזרת אלינו לחצי שנה, ואנו מצידנו לא משנו ממך. אולם, הגורל תעתע בנו הפעם.
למילואים האחרונים יצאת באמצע בחינות הסמסטר. כל תחינותיי, שתבקש שהפעם יוותרו לך, נענו בחיוך, כשבאוזניי מצטלצלים שני משפטים שאמרת לי. הראשון הוא, שאם כל העם הזה ימשיך להשתמט לא יהיה מי שיגן עלינו, וזו חובתך למדינה. המשפט השני שאמרת היה - "אצלנו בפלוגה לא אומרים לא למ"פ עמרם". לא הבנתי אותו, אך היום אני מבין היטב, לאור מחצית השנה בה ליוו אותנו כל מפקדיך וחבריך לפלוגה.
דווקא בימים אלה, כשהשסעים בחברה כה גדולים, המנהיגות כה רדודה, גילינו אנשים נפלאים שעם ישראל חייב להם את בטחונו.
גילינו משפחה חדשה עם המח"ט, משה אור, המ"פ, עמרם, הקצינים גיא ורפי וכל חבריך לפלוגה, שלאורך כל תקופת שהותך בבית החולים היו לצידנו, תמכו ואהבו.
גם חבריך מהאזרחות ומהלימודים המשותפים ביבנה, מהעבודה שלך ומלימודיך במכללה לימדו אותנו פרק חשוב, ונתנו דוגמא למושג חברות.

בני בכורי, אמא, זיו ואור, וכל שאר בני המשפחה גאים בך ואוהבים אותך.
עוף, גוזל שלי, לדרור
אוהב, אבא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה