תפריט נגישות

רב"ט חגי טרפוצ'ניק ז"ל

דברים לזכרו

הספד האב על הקבר הפתוח


"גם בחלומות הפרועים שיותר שלי לא העליתי על דעתי שאהיה חייב לעמוד ולהספיד את בני חגי, בכוונתי לשרטט בכמה מילים קווים לדמותך.
האירוע הראשון אותו ברצוני להעלות הוא הרכבת הפאזלים. בגיל פחות מ-3 שנים היית מרכיב במהירות פאזלים מאוד מורכבים לתימהון כולם ואחרי שהיית משתעמם היית הופך אותם ומרכיב אותם כשהצד הלבן למעלה.
האירוע השני הייתה שיחה של היועץ לקראת המעבר מהגן לכיתה א'. הוא אמר לי שלפי רמת השמיעה הילד צריך ללכת לבית ספר מיוחד ועל פי האינטליגנציה הוא ילד לבית ספר רגיל ויצליח.
מאז שאני זוכר אותך היית ילד גבוה מעל כולם תמיד יושב בשורה הראשונה בקושי שומע את הנאמר בכיתה משלים חומר מחברים לומד לבד ותמיד מצליח בכל הכיתות עד להצלחה רבה מאוד והשגת תעודת בגרות ברמה גבוהה ביותר.
האירוע הבא הוא השגת רשיון הנהיגה. כשהתחלת ללמוד היית מסמן ביומן כל שעור ושעור ושמח על כל שיעור. ביקשת ממני להשתתף בשיעור אחד. בסיום השיעור אמר לי המורה: "יש לילד קושי, הוא לא שומע את המנוע ולכן יש לו בעיה בהחלפת ההילוכים", לקחתאת המשימה הזאת בדרכך הרגילה וקיבלת רישיון נהיגה אחרי הטסט הראשון.
מאז קבלת הרישיון היתה לך גישה חופשית למכוניות המשפחה בלי כל היסוס ובלי בעיות כי למרות ששתי המכוניות חזקות ומהירות לא היה לי כל ספק בזהירות ובאחריות בה נהגת לחוות דעתי ולחוות דעת כל מי שנסע איתך.
בייסיק שפת סי אסמבלי סוד ועוד למדת לבד במהירות ובצורה מפליאה. התכניות שכתבת במחשב שלך מעוררות התפעלות ותמיהה. לאחר הבגרות הגעת לעבוד במרכז למיפוי ישראל, כל בוקר נסענו ילד לעבודה ובצהרים אכלנו יחד תוך החלפת מספר מילים בסגנון ובתמצית הידועים רק לנו. את מערכת התכנות במרכז למיפוי ישראל (מחשב חדש ושפות חדשות) למדת בפחות ממחצית הזמן שהוקצב לך בעבודה היית כתף מול כתף עם מהנדסים ומתכנתים מנוסים בלי השכה וניסיון ובכל זאת בשורה הראשונה. פרוייקט הגמר שלך אחרי חמישה חודשים בלבד הוגדר בעבר ע"י ראש גף מתכנתים כבלתי ניתן לביצוע והוא פועל לגאוותנו עד היום ובהצלחה.
חגי בבדיקות הבריאותיות לצה"ל קיבלת פרופיל 21 ולא היה ספק בליבנו שנגיש בקשה להתנדב ותשרת במרמ"ם, ואכן הגיוס אושר וההצבה למרמ"ם אושרה. לאחר תקופת המתנה הגעת לענף מ"י בו למדת את המשרד הממוחשב ותוך 3 שבועות הצלחת ללמוד היטב את החומר להגיש תמיכה למשתמשים לבצע התקנת באל"ח ת"א לכתוב הליך לקיצור העבודה ל"טפל" במחשב של היחידה ולהתחבב על כולם.
חגי בני הטוב והמיטיב היו לך חיים אינטנסיביים ומלאי עניין עסקת רק בעיקר ובחשוב לך ורק כוחך ואורח מחשבתך (כי שני המוחות שלנו היו דומים ופעלו במקביל) הם אשר מחזקים את רוחי.
חגי אני נפרד ממך בצער רב וביגון קודר ותוך ידיעה ברורה שאם המצב היה הפוך ואני הייתי מוטל שם הייתי פועל לחיזוק המשפחה אמך ואחיך הקטנים כפי שאני מתכוון לעשות.
יהי זכרך ברוך

לאחר ההלוויה החלו להתאסף כל אותם האנשים אשר עזרת להם בדרכך המיוחדת ובלי לבקש תמורה ואני אומר אם יש אדם שקיים במלואו את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" זה אתה. ולכן החלטתי "שאתה היית מלאך שנתן חיוך ואור לעולם הזה וחזרת לשמים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה